رقابت بدون استرس نجمه آبتين در پكن
377691.jpg
نجمه آبتين ، ورزشكار اهل شيراز است كه ازابتداى راه اندازى فدراسيون تيراندازى باكمان به اين فدراسيون پيوسته است. او درمدت ۴ سالى كه در فدراسيون فعاليت مى كند، در رشته ريكرو تير مى زند.
مربى او خانم «لى» از كره جنوبى است. اين مربى نقش عمده اى در كسب سهميه توسط آبتين داشته است. او تاكتيك ها و تكنيك هاى اين رشته را به كماندار المپيكى ايران آموخته است. كره اى ها در تير و كمان حرف اول جهان را مى زنند. در بخش بانوان انتظار كسب سهميه بسيار اندك بود اما آبتين اين كار فوق العاده را انجام داد و همه را متعجب كرد.
آبتين مى گويد : «وقتى حجت الله واعظى براى نخستين بار در اين رشته، سهميه المپيك را به دست آورد به من اعتماد به نفس داد. حس جديدى را در خود احساس كردم كه مى توانم. من با تجربه ترين كماندار ريكرو بين خانم ها بودم. از اين رو استرس زيادى بر روى من وارد بود تا بتوانم سهميه را بگيرم. تمرينات خود را شبانه روزى با برنامه ريزى فدراسيون دنبال مى كردم. حتى بيشتر از آن هم تمرين مى كردم. ۷ صبح تا نيمه شب تير به هدف مى زدم.
در دو مسابقه براى گرفتن سهميه ناموفق عمل كردم و شانس خود را ازدست دادم. حريفان بسيار پرقدرت بودند ولى توانستم اين حريفان را كه اكنون در المپيك هستند، خوب بشناسم. آخرين شانسم را بايد در رقابت هاى جهانى فرانسه مى آزمودم كه با رقابت سختى كه وجود داشت توانستم سهميه المپيك پكن را به دست آورم. »
او اكنون بسيار خوشحال است. چرا كه نخستين دخترى است كه در تير و كمان به المپيك مى رود. آبتين تاريخى شده است. او درباره رقابت در پكن مى گويد: «من ديگر براى رقابت در بازى هاى پكن استرس ندارم. انتظار نشان از من نيست. من مهم ترين بخش كار را انجام داده ام. اكنون مى خواهم با تمرينات با آسودگى تير بزنم. تلاش من اين است كه خوب رقابت كنم.»