ملی پوشان جانباز و معلول تیم تیروکمان کشورمان صبح سه شنبه ایران را به مقصد "پراگ" ترک کردند.

به گزارش خبرگزاری ورزش ایران (ایپنا)، مسابقات رده بندی تیروکمان 2010 جهان که از 5 خرداد به میزبانی جمهوری چک در شهر "نوا مستوناد متوجی" آغاز می شود، تا 10 خرداد ماه ادامه خواهد داشت.

در این مسابقات ورزشکارانی از جمهوری چک، اسلواکی، لهستان، مجارستان، ایتالیا، روسیه، آذربایجان، آلمان، فنلاند، سوئد، کانادا، مالت، کره، ویتنام، سوئیس و ایران با یکدیگر به رقابت می پردازند.

گفتنی است؛ تیم ملی تیروکمان جانبازان و معلولان ایران، که 3 اردوی تدارکاتی را پشت سر گذاشته است، به مربیگری حجت اله واعظی و فاطمه ورجانی در این رقابتها حضور خواهد یافت.

ورزشکاران اعزامی کشورمان به تورنمنت رده بندی تیروکمان 2010 جهان عبارتند از:

سید شهاب الدین بصام تبار، حسن ابوطالبی، شهاب ریحانی، حشمت اله کاظمی راد، رهام شهابی پور، زهرا نعمتی، راضیه شیر محمدی، زهرا جوانمرد سیستانی، مجتبی نجات بخش اصفهانی.

 -------------------------------------------------------------------------------------------

واعظي:هدف ما از شركت در جام جهاني چک كسب مدال نيست.

حجت الله واعظي گفت: مسابقات چك براي تيم ما حكم بازي تداركاتي را دارد و هدف ما از شركت در اين رقابت‌ها كسب مدال نيست.

سرمربي تيم ملي تيراندازي با كمان معلولان و جانبازان در گفت‌وگو با ایسنا  اظهار كرد: هدف ما از شركت در اين رقابت‌ها كسب مدال نيست. تيم ايران فردا به چك اعزام مي‌شود و پنجم خردادماه اولين تمرين رسمي را آغاز مي‌كنيم تا در روز ششم با آمادگي كامل در اين رقابت‌ها شركت كنيم.
حجت الله واعظي در مورد ميزان آمادگي تيم عنوان كرد: با توجه به اين‌كه 5 سال است در صحنه رقابت‌هاي جهاني حضور نداريم بازيكنان تا حدي دچار فشار و ترس شده‌اند چون رقيبان را نمي‌شناسند. آن‌ها بايد در ميدان‌هاي مختلف با ورزشكاران روبه رو شوند تا كسب تجربه كنند و بتوانند خودشان را براي مسابقات حساس آماده كنند.

سرمربي تيم ملي تيراندازي با كمان معلولان و جانبازان درباره‌ي اهميت رقابت‌هاي جهاني چك يادآور شد: مسابقات جهاني معمولا اهميت رقابت‌هاي آسيايي را ندارند، چون اغلب كشورهاي صاحب سبك آسيايي هستند. اعضاي تيم تلاش مي‌كنند در اين رقابت‌ها خود را براي مسابقات حساس گوانگجو آماده كنند.
وي در رابطه با شرايط حاكم بر اردوهاي تيم گفت: ما پيش از اين اردوهاي مرتبي برگزار مي‌كرديم و توانستيم بازيكنان را براي مسابقات جهاني آيواز هند به آمادگي خوبي برسانيم ولي بعد از آن كه به دليل شيوع آنفولانزا نتوانستيم در اين رقابت‌ها شركت كنيم، اردوهاي تيم ملي هم به دليل تغيير شرايط و سياست‌هاي كاري تا مدتي برگزار نشد كه كاهش كارآيي بازيكنان را در پي داشت.

حجت الله واعظي در پايان بيان كرد: ما ركوردهايي داريم كه بالاتر از ركوردهاي جهاني است. اين‌ها به ما كمك مي‌كند كه همه انگيزه‌ي لازم را داشته باشيم و هم ورزشكاراني كه ركوردهاي پايين‌تر دارند خودشان را به بازيكنان بالاتر برسانند.